سلام و عرض ادب و احترام خدمت همراهان سایت وکتور 98 امروز مقاله ای در مورد نکات طراحی کارت ویزیت برای شما عزیزان آماده کرده ایم که یکی از مهمترین نکاتی که باید در مورد کارت ویزیت بدانید سایز استاندارد در طراحی کارت ویزیت و اهمیت طراحی کارت ویزیت برای شما عزیزان آماده کرده ایم.که پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید.
بررسی ها حاکی از آن است که کارت ویزیت یکی از رایج ترین ست های اداری بوده که مورد استفاده قرار می گیرد.
برندسازی کاری بسیار سخت در مدت زمان طولانی خواهد بود. بنابراین باید از بسیاری جهات به این موضوع بپردازید.در ساخت یک برندخوب، علاوه بر نشان اعتماد شما، که باید توسط مشتری های واقعی اثبات شود، تبلیغات هم در اولویت قرار دارد.
امروزه هزینه های تبلیغات بسیار زیاد هستند، بنابراین شما در ابتدای راه نمی توانید چنین ریسکی را در نظر بگیرید. نیاز است تا مخاطبان خود را در زمان کوتاه اما به شیوه ای مؤثر جذب کنید. یکی از این شیوه ها، تهیه و چاپ همین کارت زیبا است.
سایز استاندارد در طراحی کارت ویزیت
برای طراحی کارت ویزیت نیاز است تا اصول خاصی را رعایت کنید. یکی از اصول مهم رعایت سایز مناسب برای طراحی است. معمولاً کارت هایی از این قبیل به صورت مستطیلی شکل طراحی می شوند. شکل مستطیلی این نوع کارت رایج تر از نوع دیگر آن بنظر می رسد. قطعاً چنین کارت هایی که همانند کارت های معمولی (مثل کارت بانکی) فضایی در کیف پول برای آنها طراحی شده، بیشتر مورد تأیید هستند.
برای طراحی این ابزار اندازه ای که در نظر گرفته می شود، این اندازه در کارت ویزیت دیجیتالی به سانتیمتر 9 سانتی متر در 6سانتی متر و در اینچ 3.543 عرض آن و 2.362 طول آن و در میلیمتر نیز میتوانید در تصویر بالا مشاهده کنید. اما پس از چاپ به میزان سه تا پنج میلی متر از هر طرف برش زده می شود. سایر کارت هایی که در کیف مدارک خود دارید دقیقاً از همین اندازه پیروی می کنند. بنابراین سایز مورد نظر یک سایر استاندارد برای انواع کارت های جیبی تعریف می شود.نوع دیگر این ابزار به اندازه 8.4 تا 4.8 در چاپ افست طراحی شده اما پس از برش به حدود سه تا پنج میلی متر تقلیل می یابد. تفاوت مهمی از نظر رنگ بین این دو نوع چاپ وجود دارد که نشان دهنده ثابت ماندن رنگ طراحی در کارت با چاپ دیجیتالی خواهد بود. امکان تیره تر شدن رنگ ها پس از چاپ در نوع افست وجود دارد.
البته باید به نکته هم توجه داشت که علاوه بر سایر مستطیلی، سایزی تقریباً در همین ابعاد با اندکی تفاوت در طول و عرض به شکل مربع چاپ خواهد شد. این سایز در زمان طراحی 6 سانتی متر بوده که خروجی آن به 5 سانتی متر کاهش می یابد.
به صورت کلی اگر میخواهید کارت ویزیت با سایز استاندارد جهت چاپ در فوتوشاپ یا ایلاستریتور طراحی کنید بهتر هست که اندازه آن 91 میلیمتر در 61 میلیمتر باشد مانند تصویر بالا چون بعد از چاپ کارت ها جهت تمیزتر شدن کار برش میخورند برای همین بهتر هست که حاشیه ای که به حاشیه امن معروف میباشد برای آنها در نظر بگیریم.
سایز استاندار کارت ویزیت در سایر کشورها
همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید سایز استاندارد کارت ویزیت در آمریکا 3.5 در 2 اینچ میباشد.و در آسیا 3.583 در 2.165 اینچ و در اروپا 3.346 در 2.165 اینچ میباشد.به یاد داشته باشید که این سایزها اندازه استاندارد هست.اما فراموشن نکنید اندازه بیزنس کارت بستگی به سلیقه فرد نیز دارد بعضی از افراد کارت ویزیت کوچک مربعی ترجیح میدهند به نسبت کارت ویزیت مستطیلی اما در بعضی مشاغل کارت ویزیت مربعی مزیت بیشتری دارد به نسب کارت ویزیت مستطیلی
اهمیت طراحی
از نظر استاتید طراحی کارت ویزیت باید اطلاعات کوتاه اما مفید وارد شود. طراحی ظاهر آن بسیار اهمیت دارد. سعی کنید در طراحی، هیجان و ایده پردازی را جدی بگیرید. این که فرد از فاصله ای دور با دیدن کارت شما به آن جذب شود، کار ساده ای نیست. از توضیحات اضافی در کارت خودداری نمایید. برای کارت ویزیت اطلاعات تماس، برند و همچنین شعار مربوط به برند شما اولویت دارد. سعی کنید تا علاوه بر شماره تماس و آدرس، آدرس ایمیل و سایت خود را هم قرار دهید. با کارت مخصوص خود اعتماد دیگران را جلب کنید.
نقش کارت ویزیت در جلب نظر مخاطب
اگر صاحب یک کسب و کار پررونق اما نوپا باشید، این واقعیت را درک نموده اید که راه های متنوعی برای جذب مخاطب وجود دارد. اما مهم تر از جذب کردن مخاطب یا مشتری، حفظ کردن و تبلیغ توسط این فرد است. یکی از ابزارهای راحت برای تبلیغ کردن که هزینه پایینی هم برای شما دارد، تهیه کارت ویزیت خواهد بود.باید کارت موردنظر طراحی شده حاوی اطلاعات مهم اما بسیار خلاصه باشد. از توضیحات اضافه در داخل آن خودداری کنید. این کار می تواند در دفع مخاطب شما تأثیر زیادی برجای گذارد.
برای تبلیغ کردن روش های مختلفی وجود دارد. یکی از آنها شبکه های اجتماعی هستند. در حقیقت در بین شبکه های اجتماعی هم برخی از آنها بهتر عمل کرده اند، از جمله اینستاگرام. سرعت در دنیای دیجیتال حرف اول را می زند. اما بهتر است به فکر افرادی هم باشید که تاکنون وارد این دنیای وسیع نشده اند. آیا دوست دارید که آنها را از دست دهید ؟ تعداد این افراد در دنیا عدد کمی را نشان نمی دهد. از این رو اطلاعات تماس خود را همانند روش های قدیمی بر روی کارت ویزیت قرار داده و به مشتری های خود ارائه دهید.
تفاوت مهم کارت ویزیت و شبکه های اجتماعی
در زمانی که شما از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ خود کمک می گیرید، هیچ ارتباط مستقیم و چهره به چهره ای وجود ندارد. بنابراین در صورتی که مشتری یا مخاطب سؤالی را از شما بپرسد، پس از مدتی به او پاسخ خواهید داد. اما در مقابل در زمان ارائه کارت ویزیت ، تعامل انسانی وجود دارد، شما به هر نوع سؤالی در همان لحظه پاسخ خواهید داد. بنابراین در جلب نظر وی بسیار تأثیرگذار است.
امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید همچنین برای دانلود کارت ویزیت های جدید و رایگان ما میتوانید روی نوشته زیر کلیک کنید.همچنین نظرات ارزشمند خود را برای ما بنویسید.
دیدگاهها (0)