دانلود فایل های وکتور | دانلود فایل لایه باز و آیکون

فایل PSD و نکاتی که باید پیش از کار با این فایل بدانیم!

فایل PSD و نکاتی که باید پیش از کار با این فایل بدانیم!

در برنامه فتوشاپ پس از اتمام مراحل طراحی، فایلی را بر روی سیستم خود ذخیره خواهید کرد که با فرمت فایل PSD می باشد.

فتوشاپ برنامه ای کاربردی برای تغییر دادن تصاویر است. شما می توانید یک تصویر را با استفاده از فتوشاپ به صورت کامل به تصویری دیگر تبدیل کنید. حتی امکان اضافه کردن یک تصویر به تصویر ابتدایی هم وجود دارد. بنابراین در هر حالت فایلی به شما تحویل داده می شود که می توانید در فرمت های مختلفی آنها را ذخیره نمایید.

 یکی از مزایای ذخیره کردن فایل به این صورت به باز نمایش آن در هر ورژن فتوشاپ است.  به عنوان مثال اگر فتوشاپ در سیستم شما با ورژن جدید نصب شده باشد و  تصویر مورد نظر را به صورت چنین فایلی ذخیره نمایید، این فایل قابلیت آن را دارد تا در سیستمی با برنامه فتوشاپ ورژن پایین تر هم نمایش داده شود.

فایل PSD و نکاتی که باید پیش از کار با این فایل بدانیم!

علل ذخیره به صورت فایل PSD

علاوه بر این ذخیره سازی با این نوع فایل به شما این امکان را می دهد تا تصویر یا فایل مربوطه را در نرم افزارهای دیگر هم اجرا نمایید. برخی از نرم افزارهای ادیت همانند افترافکت و … وجود دارند که معمولاً برای باز شدن فایل نیاز به شرایط خاصی دارند. هر نوع فایلی در این نرم افزارها قابلیت اجرا ندارد. بنابراین بهتر است تا یکی از رایج ترین فرمت ها یعنی فایل PSD را انتخاب کنید.

فایل PSD یعنی شما فایل خود را به صورت لایه باز ذخیره می کنید. در این صورت در هر جایی امکان باز شدن وجود دارد و همچنین امکان اعمال تغییرات بدون محدودیت خواهد بود. لایه باز بودن یعنی شما هرجایی از تصویر را با استفاده از ابزارهای فتوشاپی به شکلی دیگر تغییر دهید. این تغییرات می تواند از نظر رنگ، شکل تا حذف چین و چروک و … را شامل شود.

چه تفاوتی بین فایل PSD با PSB وجود دارد؟

شما فایل مربوطه را به همان روشی که گفته شده ذخیره می کنید. مشاهده خواهید کرد که پس از باز کردن در نرم افزار دیگر هیچ نوع تغییری در فایل اولیه به وجود نمی آید. اما در مقابل PSB پس از ذخیره شدن با بزرگ کردن تصویر همراه می شود. ابعادی که در ابتدا تعیرف شده تغییر پیدا خواهد کرد.

فایل PSD و نکاتی که باید پیش از کار با این فایل بدانیم!

بهترین کیفیت فایل پی اس دی به صورت سی هزار پیکسل  تعریف شده، اما در فایل پی اس بی این ابعاد حتی بزرگ تر از این مقدار خواهد بود. یکی از مشکلات ذخیره سازی فایل های با ابعاد بیشتر باز نشدن این فایل ها در فتوشاپ با ورژن های پایین است. به همین دلیل محدودیت در کاربرد آن محسوس خواهد بود.

اگر ذخیره سازی شما به چنین شکلی انجام شود باز هم امکان بهره بردن از آن فایل وجود دارد. اما پیچیدگی هایی وجود دارد به عنوان مثال نیاز به نصب برخی از نر م افزارها خواهد بود. این مسئله می تواند در روند و سرعت کار شما اختلال ایجاد کند.

با یک بررسی کوتاه متوجه خواهید شد که تمامی پوسترها، قالب های سایت و … با فرمت پی اس دی نمایش داده می شوند.

دیدگاه‌ها (0)

*
*